آموزش نصب و راه‌ اندازی جارو رباتیک شیائومی

آموزش نصب و راه‌ اندازی جارو رباتیک شیائومی - نحوه نصب و راه اندازی جارو رباتیک شیائومی

لوازم خانگی‌های رباتیک از جدیدترین فناوری‌هایی محسوب می‌شوند که در سال‌های اخیر رشد و پیشرفت زیادی داشته‌اند و توانسته‌اند محبوبیت زیادی را نیز در میان مردم کسب کنند. این لوازم خانگی با تکنولوژی‌های به روز خود نه تنها کارها را بهتر و دقیق‌تر انجام می‌دهند؛ بلکه کارکرد اتوماتیک آن‌ها و عدم نیاز به دخالت انسان نیز آن‌ها را به گجت‌های جذابی تبدیل می‌نماید. یکی از این لوازم خانگی رباتیک پرطرف‌دار، جاروبرقی‌های رباتیک هستند. به طور کلی جاروبرقی‌های رباتیک با شکل و شمایل دایره‌ای، بیضی و... تولید و روانه بازار می‌شود. همچنین این جاروبرقی‌ها از سنسور‌های مختلفی بهره می‌برند که پس از راه‌اندازی و نقشه‌برداری خودکار محیط، فرایند جارو کردن و تی کشی را به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به هیچ گونه دخالتی آغاز می‌کنند. باید اشاره نماییم انرژی موردنیاز این گجت‌ها اغلب توسط باتری‌های قابل شارژ تامین می‌شود. درنتیجه هزینه‌های جانبی شما همچون برق به نحو چشمگیری کاهش می‌یابد. از این رو بی‌شک جاروبرقی‌های رباتیک می‌توانند گزینه بسیار مناسبی برای رفت و روب‌های روزانه محل زندگی یا کار باشند. اگر شما هم قصد خرید یا استفاده از جاروبرقی رباتیک دارید؛ در این مقاله همراه مجموعه دارسو بمانید تا با جزئیاتی چون معیارهای خرید یک جارو رباتیک مناسب، معرفی مدل‌های محبوب بازار، نحوه راه‌اندازی و استفاده از این گجت، نحوه مراقبت و نگهداری و... بیشتر آشنا شوید.

برای خرید جاروبرقی رباتیک به چه نکاتی باید توجه کنم؟

هر وسیله‌ای طبیعتا از یک سری ویژگی‌ها و جزئیات فنی بهره می‌برند که برای خرید آن می‌توانید با مقایسه این ویژگی‌ها، محصول بهتری را انتخاب و خریداری کنید. باید بگوییم محصولات دیجیتال از جمله جاروبرقی رباتیک نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این گجت‌ها به دلیل کارکرد هوشمندانه خود با قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیاری برخوردارند که وجود یا عدم وجود هر یک می‌تواند بر عملکرد آن تاثیر قابل توجهی بگذارد. از این رو هنگام خرید بهتر است با توجه و مقایسه دقیق این قابلیت‌ها، انتخاب بهینه و مناسبی را انجام دهید؛ بنابراین در این بخش ما به بررسی معیارها و نکات پر اهمیتی که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کرد؛ می‌پردازیم:

طراحی و کیفیت متریال:

از آن جایی که جاروبرقی‌های رباتیک به صورت خودکار در محیط حرکت کرده؛ به گوشه‌ و کناره‌های مختلف سر زده و به پاک‌سازی می‌پردازند؛ طراحی و کیفیت متریال آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. باید اشاره کنیم اولین جزئیات طراحی که باید به آن توجه شود؛ ابعاد جاروبرقی رباتیک است. جاروبرقی رباتیک باید از ابعاد و قطر ظریف و جمع‌وجوری بهره ببرد تا بتواند تمامی زوایای محیط مخصوصا زیر لوازمی چون میزها، مبلمان، تختخواب، کابینت‌ها را به خوبی تمیز نماید. همچنین متریال آن نیز بهترین و باکیفیت‌ترین مواد نظیر ترموپلاستیک‌های مرغوب باشد تا در صورت برخورد احتمالی با موانع مختلف دچار آسیب‌هایی چون ضربه، سقوط، خط‌وخش و... نشود.

تفاوت عملکرد تمیز کردن:

معیار مهم دیگری که حین خرید جاروبرقی‌های رباتیک باید به آن بسیار توجه نمایید؛ قدرت مکش موتور، عملکردهای تمیز کردن متفاوت آن‌ها، حجم مخزن آب، وجود فیلتر و سطح نویز است. موتور جاروبرقی‌ها رباتیک اغلب از قدرت‌های مکش مختلفی بهره می‌برند که این قدرت‌های مکش هر کدام می‌توانند اندازه‌های مختلفی از زباله‌ها و خرده ریزها را از محیط جمع‌آوری نمایند. به نحوی که جاروبرقی‌هایی با قدرت 1500 پاسکال ذراتی چون: گردوغبار معمولی، مو و حبوبات و جاروبرقی‌هایی با قدرت 3000 پاسکال می‌توانند زباله‌هایی را به اندازه توپ‌های فولادی جمع‌آوری کنند. به علاوه برخی جاروبرقی‌ها با حالت‌های تمیزکاری و قدرت مکش متفاوت عرضه می‌شوند که می‌توانید طبق نیاز خود، آن را تنظیم نمایید. همچنین برخی از جاروبرقی‌های رباتیک علاوه بر فرایند جمع‌آوری زباله‌ها، با مخزن آب و برس‌های تی ارائه می‌شوند که علاوه بر جارو کردن، می‌توانند هم‌زمان سطح زمین را نیز تی بکشند. لازم به ذکر است میزان نویز هر جارو رباتیک با توجه به قدرت موتور آن متفاوت به نظر می‌رسد. به گونه‌ای که با افزایش میزان قدرت مکش، میزان نویز نیز افزایش می‌یابد. درنهایت برخی جاروبرقی‌های رباتیک در مخزن خود فیلتر HEPA دارند. این فیلتر می‌تواند به شکل موثری ذراتی مانند: بو، گردوغبار، کنه‌ها، ویروس‌ها، شوره و... را کامل جذب کند. درنتیجه محیطی بهداشتی و تمیز برایتان به ارمغان می‌آورد.

شناخت موانع:

بی‌شک سنسورها، قلب تپنده هر جاروبرقی رباتیک به شمار می‌روند. وجود این سنسورها، عملکردی هوشمندانه و دقیق را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد به نحوی که در صورت نبود هر یک، از کیفیت عملکرد آن کاسته می‌شود. باید اشاره کنیم سنسورهای لیزری چون LIDAR و LDS می‌تواند به نقشه برداری کامل و جهت‌یابی دقیق دستگاه کمک نماید؛ یا یک سری سنسورها به تشخیص موانع، جلوگیری از سقوط، تشخیص متریال‌های مختلف نظیر فرش، تشخیص دیوار و گوشه‌ها و... می‌پردازند که نقص و نبود هر یک می‌تواند افت کیفیت عملکردی را به همراه بیاورد. درنتیجه دستگاه نمی‌تواند آن‌طور که باید محیط را تمیز نموده و عملکرد آن توسط موانع مختل می‌شود. از این رو قبل از خرید هر گونه جاروبرقی رباتیک، تعداد و نوع سنسورها را به دقت بررسی کنید.

قابلیت تعمیر:

جاروبرقی‌های رباتیک  از جمله کالاهایی محسوب می‌شوند که به منظور استفاده‌های طولانی مدت خریداری می‌شوند. از این رو توصیه می‌نماییم که دستگاه خود را از برندهای مطرحی چون شیائومی تهیه نمایید تا در صورت هر گونه مشکل فیزیکی بتوانید به قطعات آن دسترسی داشته باشید.

پشتیبانی از کنترل‌های صوتی و اپلیکیشن‌های مختلف:

وجود اپلیکیشن‌های موبایلی و کنترل‌های صوتی از جمله دستیار صوتی گوگل، به‌کارگیری جاروبرقی‌های رباتیک را آسان‌تر می‌کند. با کنترل‌های صوتی می‌توانید تنها با گفتن جملات عملکرد دستگاه همچون روشن و خاموش شدن را از راه دور مدیریت نمایید. برنامه‌های موبایلی نیز امکان مدیریت بهتر نقشه، زمان‌بندی عملکرد دستگاه، حالت‌های مختلف عملکردی، تعیین موانع به دلخواه و... را برایتان به همراه می‌آورد. درنتیجه پیشنهاد می‌دهیم که قبل از خرید، وجود این قابلیت‌ها را به دقت بررسی کنید.

معرفی بهترین جاروبرقی‌های رباتیک شیائومی

همان‌طور که در قسمت پیش نیز اشاره کردیم؛ شرکت‌ها مختلفی اقدام به تولید جاروبرقی‌های رباتیک می‌نمایند. از این رو شما در بازار می‌توانید انواع و اقسام مدل‌های جاروبرقی‌های هوشمند رباتیک تحت برندهای مختلف را مشاهده کنید. برند شیائومی یکی از برندهای مطرح این حوزه به شمار می‌رود که توانسته از محبوبیت خوبی نیز میان کاربران بهره‌مند شود. این برند به طراحی و تولید گجت‌های مدرن، باکیفیت و اقتصادی شناخته می‌‌شود که جارو رباتیک‌های آن نیز از این امر جدا نیستند. جاروبرقی‌های رباتیک شیائومی نه تنها از کارایی بالا و قیمت مناسب نسبت به هم رده‌های خود بهره می‌برند؛ بلکه تمامی قطعات آن هم قابل دسترس هستند؛ بنابراین شما با خیالی آسوده می‌توانید محصولات آن را خریداری نمایید. اگر شما هم قصد خرید جاروبرقی رباتیک شیائومی را دارید؛ این قسمت را از دست ندهید تا با سه تا از بهترین مدل‌های آن آشنا شوید:

جارو رباتیک شیائومی Xiaomi Robot Vacuum S10 Plus

یکی از کامل‌ترین، قدرتمندترین و باکیفیت‌ترین جارو رباتیک‌های شیائومی، جارو رباتیک Xiaomi robot vacuum s10 plus به شمار می‌رود. این جاروبرقی رباتیک با نمای مدرن و ابعاد جمع‌وجور خود می‌تواند تمامی انتظارات شما را از یک گجت مدرن تامین نماید. جارو رباتیک شیائومی اس 10 پلاس از ابعاد 350 در 350 در 97 میلی‌متر و وزن 3.8 کیلوگرم بهره می‎برد که نه تنها حمل و جابه‌جایی آن آسان است؛ بلکه می‌تواند به تمامی محدوده‌ها و زوایا دسترسی داشته باشد. به علاوه دارای یک مخزن گردوغبار 450 میلی‌لیتری گردوغبار و مخزن الکتریکی 250 میلی‌لیتری آب است که می‌توانید هم‌زمان فرایند تی ‌کشی را انجام دهید. همچنین این جاروبرقی رباتیک با مجموعه کاملی از سنسورها ارائه می‌شود که می‌تواند به راحتی موانع مختلف نظیر لبه‌های دیوار، پله و سایر موانع را تشخیص دهد. درنتیجه کم‌ترین برخورد را با آن‌ها داشته باشد. از جنبه عملکردی نیز با قدرت مکش 4000 پاسکالی می‌تواند تمامی زباله‌ها را به خوبی جمع‌آوری کند. باتری 5200 میلی‌آمپر بر ساعت آن نیز تا 2 ساعت فعالیت مستمر را برایتان به ارمغان می‌آورد. درنهایت جارو رباتیک اس ده پلاس مجهز به دستیار صوتی گوگل و الکسا است. علاوه بر این با اپلیکیشن اختصاصی Mi Home نیز می‌توانید عملکرد این دستگاه را طبق نیاز خود شخصی‌سازی نمایید.

جارو رباتیک شیائومی Xiaomi Robot Vacuum S10

دومین گزینه جارو رباتیک‌های شیائومی که ارزش خرید دارد؛ جارو رباتیک شیائومی مدل Vacuum S10 است. این جاروبرقی رباتیک نیز از ابعاد ظریف و به نسبت جمع‌وجوری بهره می‌برد به نحوی که به تمامی نواحی حتی زیر مبلمان، تختخواب، کابینت‌ها و... دسترسی خواهد داشت. همچنین وزن سبک 4.8 کیلوگرمی آن، کار با دستگاه را تسهیل می‌بخشد. این دستگاه از منظر عملکردی نیز، جای هیچ شک و تردیدی را باقی نمی‌گذارد. جارو رباتیک شیائومی S10 از یک مخزن دو کاره به همراه یک فیلتر HEPA بهره می‌برد که علاوه بر فرایند جاروکشی، فرایند تی کشی را نیز انجام داده و آلودگی‌ها را به طور کامل از محیط اطرافتان حذف می‌کند. همین‌طور مجموعه کامل سنسورها و موتور قدرتمند 4000 پاسکالی، کارکردی دقیق، بدون خطا و هوشمندانه برایتان به ارمغان می‌آورد. باید اشاره کنیم باتری این گجت 3200 میلی‌آمپر بر ساعت ظرفیت دارد که می‌تواند تا 130 دقیقه فعالیت مستمر را به همراه بیاورد. درنهایت جارو رباتیک شیائومی Vacuum S10 از اپلیکیشن Mi Home پشتیبانی می‌کند که شخصی‌سازی بیشتر را فراهم می‌کند.

 جارو رباتیک شیائومی مدل Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro

جارو رباتیک شیائومی Mop 2 Pro سومین مدل این برند است که می‌تواند با ویژگی‌ها و قابلیت‌های خود نیازهای شما را به بهترین نحو تامین کند. این جارو رباتیک با ابعاد 350 در 350 در 96.5 میلی‌متری، فضای زیادی را به خود اختصاص نمی‌دهد؛ بنابراین می‌تواند گزینه مناسبی برای محیط‌های کوچک باشد. به علاوه بدنه آن از پلاستیک ABS ساخته شده است که از استحکام و دوام خوبی در برابر آسیب‌های احتمالی بیرونی بهره می‌برد. همچنین وجود مخزن آب در کنار مخزن جمع‌آوری گردوغبار، امکان تی‌ کشی را علاوه بر جارو زدن، برایتان فراهم می‌کند. موتور 3000 پاسکالی آن نیز می‌تواند ذرات درشت‌تر به اندازه حبوبات را نیز به راحتی جمع‌آوری کند. درنهایت باتری 5200 میلی‌آمپر بر ساعتی جارو رباتیک شیائومی موپ 2 پرو می‌تواند تا 150 مترمربع فضا را با یکبار شارژ پوشش دهد.

بررسی نحوه راه‌اندازی جارو رباتیک‌های شیائومی

شاید نحوه مونتاژ، راه‌اندازی و اتصال به اپلیکیشن اختصاصی جاروبرقی رباتیک یکی از چالش‌‍‌های مهمی باشد که در وهله‌ی اول با آن مواجه می‌شوید. از این رو ما در این بخش نحوه مونتاژ و راه‌اندازی جاروبرقی‌های هوشمند رباتیک شیائومی را بررسی می‌نماییم؛ تا بدون هیچ مشکلی بتوانید از این دستگاه هوشمند به بهترین نحو بهره‌مند شوید. درنتیجه این بخش را از دست ندهید.

نحوه مونتاژ قطعات جارو رباتیک:

·         در وهله‌ی اول شما پکیج و بسته‌بندی کامل جارو رباتیک شیائومی را در اختیار دارید که برای بهره بردن آن نیاز دارید که جعبه را گشوده و قطعات مختلف آن را خارج سازید. در داخل جعبه جاروبرقی‌های رباتیک اقلامی چون: مخزن آب و گردوغبار، پد تی، برس‌های جانبی، دفترچه راهنما، پایه داک شارژ و... قرار دارد که برای بهره بردن از دستگاه، باید آن‌ها را به دستگاه مونتاژ یا وصل نمایید.

·         پس از گشودن جعبه، جارو رباتیک را از داخل نوارهای محافظ و بگ مخصوص خارج نمایید.

·         در قدم بعدی برس‌های جانبی (در صورت عدم اتصال) و پد تی را در قسمت زیرین گجت (پایین کف‌شوی) متصل کنید. سپس مخزن‌های آب و گردوغبار را با باز کردن درب بالایی دستگاه، جای‌گذاری نمایید. درنهایت پایه شیب‌دار (در صورت وجود پایه به صورت مجزا) را به داک شارژ متصل کرده تا دستگاه به راحتی در داک شارژ قرار گیرد.

·         داک را به برق متصل نموده و دکمه پاور را روشن کنید. پس از آن دستگاه در داخل داک شارژ قرار دهید تا کامل شارژ شود.

·         صبر کنید تا باتری آن، به میزان 100 درصد شارژ شود. باید اشاره کنیم که امکان دارد این فرایند تا 4 ساعت زمان ببرد.

نحوه راه‌اندازی پایه داک شارژ

جاروبرقی‌های رباتیک برای تامین شارژ باتری خود، با یک داک شارژ یا ایستگاه شارژ ارائه می‌شوند که پس از اتمام شارژ باتری و تنها با فشردن یک دکمه به صورت خودکار به سمت ایستگاه شارژ رفته و با قرارگیری بر روی آن، فرایند شارژ باتری آغاز می‌شود. باید اشاره کنیم برای جای‌گذاری و تعیین منطقه داک شارژ یک سری نکات ضروری وجود دارد که این نکات به شرح زیر است:

·         تعیین مکان مناسب برای داک شارژ: توجه داشته باشید برای استفاده از داک شارژ به برق نیاز دارید؛ بنابراین بهتر است آن در نزدیکی پریز برق قرار دهید. همین‌طور از آنجایی که دستگاه بر روی آن قرار می‌گیرد؛ توصیه می‌نماییم داک شارژ را در یک سطح سخت و هموار قرار دهید تا نلغزد و دستگاه به راحتی و بدون مشکل بر روی آن قرار گیرد.

·         تعیین یک ناحیه اتصال: برای داک شارژ یک فضای تقریبا 0.5 متر از سمت چپ و راست و یک فضای تقریبا 1.5 متر از مقابل قائل شوید تا جاروبرقی رباتیک به راحتی و بدون برخورد با مانعی از آن خارج شود. همچنین این فضا امکان تشخیص راحت داک شارژ را برای جاروی رباتیک به ارمغان می‌آورد. لازم به ذکر است از قرار دادن داک شارژ در کنار پله‌ها جدا خودداری کنید تا دستگاه در حین خروج، سقوط ننماید.

·         همگام‌سازی جاروبرقی رباتیک با داک شارژ: برای استفاده از داک شارژ، شما باید جاروبرقی رباتیک را با داک همگام‌سازی نمایید. برای همگام‌سازی کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

1.      جاروبرقی رباتیک را روشن و داک شارژ را نیز به برق متصل نمایید.

2.      جاروبرقی رباتیک را در برابر داک شارژ قرار دهید. سپس دکمه هوم (خانه) یا خودکار را بزنید.

3.      دستگاه به صورت خودکار ایستگاه یا داک شارژ را شناسایی و در داخل آن قرار می‌گیرد.

نحوه نصب و راه‌اندازی جارو رباتیک‌های شیائومی

·         شیائومی برای استفاده و راه‌اندازی گجت‌های شیائومی به ویژه جارو رباتیک، اپلیکیشن اختصاصی Mi Home / Xiaomi Home را طراحی و ارائه داده است. این اپلیکیشن امکان شخصی‌سازی بیشتر عملکرد دستگاه را برایتان به ارمغان می‌آورد. همچنین شما می‌توانید دستگاه را از راه دور مدیریت و کنترل نمایید. باید اشاره کنیم این اپلیکیشن در دو نسخه اندروید و ios در مارکت‌های مختلف وجود دارد که شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی آن را نصب کرده و بهره ببرید. پس در قدم اول به مارکت‌های معتبر همچون گوگل پلی یا اپ استور رفته، اسم  Xiaoomi Home / Mi Homeرا سرچ کرده و آن را دانلود و نصب نمایید.

·         پس از نصب برنامه، آن را اجرا کنید. ابتدا یک پیام پاپ‌آپ با محتوای "User Experience Program" نمایش داده می‌شود. پس از مطالعه و توافق دکمه موافقم یا همان "Agree" را بزنید و وارد مرحله بعدی شوید.

·         در این بخش لیستی از مناطق مختلف برایتان نمایش داده می‌شود. برای اتصال بهتر و بدون مشکل توصیه می‌نماییم کشور عراق را انتخاب کنید

 

 

·         در این بخش با گزینه ورود یا "Sign in"، برای ورود یا ساخت حساب کاربری مواجه خواهید شد. با کلیک بر روی این دکمه وارد مرحله بعد شوید.

·         این صفحه به فرم لاگین یا ورود به پروفایل کاربری تعلق دارد. در صورتی که از پیش حساب دارید؛ با ورود ایمیل یا نام کاربری و رمز عبور وارد حساب خود شوید. در غیر این صورت با انتخاب گزینه ساخت حساب یا "Create account"، وارد مرحله ساخت حساب کاربری شوید.

·         در این بخش باید اطلاعات موردنیاز فرم ثبت‌نام از جمله انتخاب کشور، ایمیل، تعیین رمز عبور و تایید گزینه حریم خصوصی و فشردن دکمه Next (بعدی) وارد مرحله بعدی شوید.

 

·         برای امنیت بیشتر، شیائومی گزینه من ربات نیستم را برایتان ارائه می‌دهد که با تکمیل آن می‌توانید وارد مرحله بعدی شوید. 

·         در قدم بعدی باید کد تاییدی را که برایتان ایمیل شده را وارد نموده و با فشردن دکمه ثبت یا "Submit" حساب کاربری خود را نهایی کنید.

·         باید اشاره کنیم برای اتصال با جاروی رباتیک و استفاده از اپلیکیشن با پیغام‌های روشن کردن بلوتوث، وای‌فای و لوکیشن مواجه می‌شوید؛ بنابراین این گزینه‌ها در گوشی موبایل خود فعال نمایید.

·         اکنون نوبت اتصال جارو رباتیک شیائومی به اپلیکیشن می هوم فرا رسیده است. برای شروع دکمه + موجود در گوشه‌ی چپ نوار بالای صفحه خانه اپلیکیشن کلیک کنید.

·         سه گزینه برای شما نمایش داده می‌شود که برای اضافه کردن دستگاه، گزینه اول یا همان " Add a device" را انتخاب نمایید.

·         اکنون جاروبرقی رباتیک را روشن نموده تا اپلیکیشن آن را به صورت خودکار شناسایی نماید. درصورتی‌که اپلیکیشن آن را شناسایی نکرد؛ شما می‌توانید به روش‌های مختلفی آن را به اپلیکیشن اضافه نمایید.

·         یکی از روش‌های اضافه نمودن دستگاه به صورت دستی، استفاده از گزینه اسکن QR کد است. شما با انتخاب این بخش و تایید دسترسی اپلیکیشن به گرفتن عکس یا ضبط ویدئو، می‌توانید QR کد اختصاصی جارو رباتیک را اسکن و دستگاه را به آسانی به اپلیکیشن خود اضافه کنید.

·         در غیر این صورت شما می‌توانید با استفاده از لیست دستگاه‌ها، جارو رباتیک موردنظر خود را انتخاب و فرایند اتصال را انجام دهید.

·         در ابتدا باید وای‌فای دستگاه خود را روشن نمایید. برای این کار دو دکمه هوم (داک) و پاور را هم‌زمان فشار دهید تا آلارم مخصوص را بشنوید. سپس دکمه "Device Reset" را بزنید.

 

·         فرایند اسکن دستگاه‌های موجود نمایش داده می‌شود. پس از مشاهده دستگاه، آن را انتخاب نمایید.

·         اکنون نیاز است که اپلیکیشن را به وای‌فای متصل نمایید. برای این امر باید حتما از وای‌فای یا هات اسپات سایر دستگاه‌ها بهره ببرید و فرایند اتصال با اینترنت دیتا یا خط امکان‌پذیر نیست.

·         در این بخش دستگاه به صورت خودکار فرایند اتصال و پیدا کردن جارو رباتیک را آغاز می‌نماید.

·         امکان دارد پس از اتمام فرایند، با خطای زیر روبرو شوید. این خطا مربوط به اتصال اینترنت است که می‌توانید با تغییر اینترنت وای‌فای خود، این مشکل را حل کنید. درصورتی‌که از سرعت و کیفیت اینترنت خود اطمینان دارید؛ لطفا ریجن یا ناحیه خود را از قسمت پروفایل کاربری تغییر دهید. برای تغییر ریجن، به بخش پروفایل و سپس گزینه "Additional settings" بروید. در این قسمت، گزینه "Region" را انتخاب و از لیست، ناحیه را تغییر دهید.

·         درنهایت پس از شناسایی و اضافه شدن دستگاه در صفحه هوم، بر روی آن کلیک کنید.

·         در قدم بعدی شما با انتخاب یک اتاق و فشردن دکمه "Next" به مرحله بعدی بروید.

·         در این بخش شما می‌توانید نام جارو رباتیک را به دلخواه تغییر دهید. سپس گزینه "Next" را بزنید.

·         اپلیکیشن می هوم، امکان به اشتراک‌گذاری دستگاه را با سایر گجت‌های اعضای خانواده نیز فراهم می‌نماید. شما می‌توانید با فشردن دکمه "Share This Home" آن را به اشتراک گذاشته یا با کلیک بر روی گزینه " Do not share for now" از این مرحله گذر کنید.

·         اکنون راهنمای استفاده از دستگاه برایتان ارائه می‌شود که می‌توانید با ورق زدن، بخش‌های مختلف آن را مشاهده نموده و در نهایت با فشردن دکمه "OK" به مرحله بعد بروید.

·         در این مرحله با فشردن دکمه موافقم یا "Agree" مراحل اتصال دستگاه به اپلیکیشن را به اتمام برسانید.

·         پس از نهایی شدن مراحل اتصال، اکنون صفحه اصلی جارو رباتیک را می‌توانید مشاهده کنید. در نوار بالایی آن اسم دستگاه و وضعیت دستگاه قرار دارد. در نوار پایینی اطلاعاتی چون: مدت زمان کارکرد، میزان مسافت طی شده و میزان شارژ باتری ارائه می‌شود. در بخش بعدی نقشه محیط قرار می‌گیرد. اگر برای اولین بار است که از دستگاه استفاده می‌نمایید؛ می‌توانید با فشردن دکمه +، نقشه محیط را اسکن و ایجاد کنید. در بخش بعدی گزینه "Star Cleanup" برای شروع فرایند تمیزکاری و "Dock" برای رفتن به داک شارژ قرار دارد که می‌توانید با فشردن آن، از راه دور دستگاه را کنترل کنید. در بخش آخر صفحه، تنظیمات مختلف پیش فرض چون حالت تمیزکاری، میزان مکش و سطح آب قرار دارد. شما می‌توانید با رفتن به بخش Custom، حالت‌های دلخواه خود را نیز ایجاد کرده و از آن‌ها بهره ببرید.

·         در نوار بالایی صفحه، یک منو وجود دارد که با فشردن علامت سه نقطه، می‌توانید گزینه‌های مختلفی را مشاهده کنید. یکی از گزینه‌ها مربوط به آپدیت یا به‌روزرسانی فریم ور دستگاه است که با رفتن به این بخش می‌توانید دستگاه خود را به روز نگه دارید. گزینه بعدی تنظیمات یا همان (Setting) است که قابلیت‌های مختلفی را در اختیارتان می‌گذارد.

·         در بخش Network Info تنظیمات می‌توانید کیفیت ارتباطات وای‌فای، اسم وای‌فای، قدرت سیگنال‌ها، آدرس IP و... را مشاهده نمایید.

·         در بخش Cleaning history می‌توانید تاریخچه عملکرد دستگاه برای 30 روز اخیر را ببینید.

·         قسمت Map Management، قابلیت ایجاد نقشه و مدیریت آن را برایتان فراهم می‌کند. باید اشاره کنیم شما با رفتن به بخش‌هایی چون virtual wall / Restricted area و area editor، می‌توانید نواحی ممنوعه را تعیین و نقشه را طبق نیاز خود شخصی سازی نمایید.

·         بخش Scheduled claenup، امکان زمان‌بندی عملکرد دستگاه را به همراه می‌آورد.

·         گزینه clean up along edge امکان پاک‌سازی لبه‌ها و گزینه Secondary Cleanup امکان پاک‌سازی مجدد یک مسیر را ارائه می‌دهد.

·         گزینه DND Mode امکان فعالیت بدون مزاحمت و هر گونه آلارمی را به ارمغان می‌آورد.

·         با انتخاب گزینه Reset map می‌توانید نقشه را ریست و پاک ‌نمایید.

·         بخش Consumables، به میزان طول عمر لوازم جانبی چون: برس‌های جانبی، برس اصلی، فیلتر و پد تی اختصاص دارد.

·         با کلیک و پخش آلارم صوتی بخش Find the Robot vacuum، می‎‌توانید جاروبرقی رباتیک خود را در هر گوشه‌ای پیدا کنید.

·         بخش تنظیمات، برای تنظیم خود دستگاه جارو رباتیک، یک بخشRobot Vacuum Settings به صورت جداگانه ارائه می‌دهد که می‌توانید تنظیمات بخش‌های مختلف آن را تغییر دهید.

·         بخش Voice Setting امکان تغییر زبان دستیار صوتی را به همراه می‌آورد.

·         شما می‌توانید دستیار صوتی را غیرفعال کنید. همچنین در بخش Volume Adjustment میزان صدا را تغییر دهید.

·         بخش Vacuuming & Mopping Mode امکان انتخاب حالت‌های مختلف جاروکشی و تی کشی را در اختیارتان می‌گذارد.

·         Device Leveling فرایند کالیبره را امکان‌پذیر می‌سازد.

·         Remote Control امکان تغییر مسیر و جهت گجت را مهیا می‎کند.

·         در تنظیمات کلی، یک بخش با نام Manage locations مشاهده می‌شود که ناحیه‌های مختلف خانه را نمایش می‌دهد. شما می‌توانید این ناحیه‌ها را به دلخواه خود حذف کرده یا نواحی جدید را به آن اضافه نمایید.

·         شیائومی یک بخش تنظیمات امنیتی نیز در نظر گرفته است که می‌توانید برای هر دستگاه اختصاصا رمز عبور تعیین کنید.

بررسی نکات مراقبت و نگهداری از جاروبرقی رباتیک

یک سری نکات نیز وجود دارد که هر یک از آن‌ها، بر طول عمر جاروبرقی رباتیک شما تاثیر چشمگیری دارند؛ بنابراین بهتر است که آن‌ها را رعایت نمایید. این نکات به شرح زیر هستند:

·         برای جلوگیری از انسداد مجاری و کاهش کیفیت عملکرد جارو رباتیک، مخزن دستگاه را به طور مرتب تخلیه نمایید. اگر جاروبرقی شما از قابلیت تخلیه خودکار بهره می‌برد؛ مخزن آن را هر 30 الی 60 روز بررسی و در صورت نیاز تخلیه کنید.

·         فیلتر دستگاه را مرتب تمیز نموده و هر ماه یک بار نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

·         قسمت برس‌ها و پد تی را مرتبا بررسی کنید و در صورت مشاهده هرگونه زباله یا گره، آن‌ها را از دستگاه پاک نمایید.

·         قطعات جانبی دستگاه را در صورت فرسودگی، تعویض کنید.

·         نرم افزار اختصاصی جارو رباتیک را به روز نگه دارید.

·         از قرارگیری کامل دستگاه در داخل داک شارژ اطمینان حاصل فرمایید. همچنین باتری آن را به صورت منظم شارژ کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :
متن نظر:
حاصل جمع اعداد زیر را حساب کنید
4 + 4=

نظرات کاربران


اولین نفری باشید که برای این مطلب نظری ثبت می کند